Як і для чого директорові школи вимірювати якість педагогічної діяльності
Школа та освітній процес у ній - це система, в якій кожен компонент, взаємодіючи з іншими, забезпечує якість освітньої діяльності закладу. Педагогічна діяльність є важливим компонентом цієї системи.
Роботу педагогів вивчають експерти під час інституційного аудиту. Втім за 5-10 днів роботи експертів у закладі складно сповна вивчити систему педагогічної діяльності вчителів. Натомість у межах розбудови внутрішньої системи забезпечення якості керівник школи може простежити систему роботи кожного педагога і, зробивши на основі такого вивчення висновки, поліпшувати якість та ефективність роботи педагогів. У пригоді в цьому стануть рекомендації «Абетка для директора», які розробила Державна служба якості освіти.
Які аспекти педагогічної діяльності варто вивчати директору
Робота педагогів з календарно-тематичним плануванням
Кожен учитель має власні календарно-тематичні плани, які може змінювати протягом року, зокрема адаптувати до умов дистанційного навчання (переносити складніші теми на період очного навчання тощо).
Календарно-тематичний план (КТП) - це результат творчої роботи вчителя, його бачення способів отримати очікувані результати навчання. Ситуація, коли вчитель використовує шаблонні КТП, ніяк не змінюючи та не адаптуючи їх до особливостей роботи закладу, - неправильна.
Директору важливо звертати увагу на те, чи відповідають КТП навчальним програмам та державним стандартам освіти, очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів та чи узгоджено обсяг годин КТП з освітньою програмою школи.Школа та освітній процес у ній - це система, в якій кожен компонент, взаємодіючи з іншими, забезпечує якість освітньої діяльності закладу. Педагогічна діяльність є важливим компонентом цієї системи.
Роботу педагогів вивчають експерти під час інституційного аудиту. Втім за 5-10 днів роботи експертів у закладі складно сповна вивчити систему педагогічної діяльності вчителів. Натомість у межах розбудови внутрішньої системи забезпечення якості керівник школи може простежити систему роботи кожного педагога і, зробивши на основі такого вивчення висновки, поліпшувати якість та ефективність роботи педагогів. У пригоді в цьому стануть рекомендації «Абетка для директора», які розробила Державна служба якості освіти.
Які аспекти педагогічної діяльності варто вивчати директору
Робота педагогів з календарно-тематичним плануванням
Кожен учитель має власні календарно-тематичні плани, які може змінювати протягом року, зокрема адаптувати до умов дистанційного навчання (переносити складніші теми на період очного навчання тощо).
Календарно-тематичний план (КТП) - це результат творчої роботи вчителя, його бачення способів отримати очікувані результати навчання. Ситуація, коли вчитель використовує шаблонні КТП, ніяк не змінюючи та не адаптуючи їх до особливостей роботи закладу, - неправильна.
Директору важливо звертати увагу на те, чи відповідають КТП навчальним програмам та державним стандартам освіти, очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів та чи узгоджено обсяг годин КТП з освітньою програмою школи.